Garść informacji dla tematycznych laików, jak i zagorzałych fanów serii IŚ. Radziłabym jednak, by każdy chętny na dołączenie tutaj, zapoznał się z fabułą w mniejszym, lub większym stopniu. Zarówno film, jak i książka mogą być tutaj dobrym odnośnikiem, jednakże jako zagorzała fanka literatury polecę raczej to drugie.
Czas akcji: bliżej nieokreślona przyszłość. Wydarzenia rozgrywają się PRZED pierwszą częścią trylogii, pozwalając nam wcielić się w dowolnych bohaterów. Przeszłość pozostawiamy niezmienioną, resztę kształtujemy tak, jak chcemy. Tworzymy całkowicie nową historię, splatając losy bohaterów tak, jak nam wygodnie. Ogranicza nas tylko własna wyobraźnia. Kto wie? Może żadne z bohaterów nigdy nie będzie musiało stawić czoła okrutnej rzeczywistości Głodowych Igrzysk? Wszystko zależy od nas. Dodatkowo w dystryktach wrze. Nastroje powstańcze są coraz gorętsze. Jak rozwiniemy potencjalną rebelię?
Miejsce akcji: Panem (dystrykty i Kapitol)
Bohaterowie: wszyscy, przewijający się w przeciągu trwania trylogii Susanne Collins.
Czas akcji: bliżej nieokreślona przyszłość. Wydarzenia rozgrywają się PRZED pierwszą częścią trylogii, pozwalając nam wcielić się w dowolnych bohaterów. Przeszłość pozostawiamy niezmienioną, resztę kształtujemy tak, jak chcemy. Tworzymy całkowicie nową historię, splatając losy bohaterów tak, jak nam wygodnie. Ogranicza nas tylko własna wyobraźnia. Kto wie? Może żadne z bohaterów nigdy nie będzie musiało stawić czoła okrutnej rzeczywistości Głodowych Igrzysk? Wszystko zależy od nas. Dodatkowo w dystryktach wrze. Nastroje powstańcze są coraz gorętsze. Jak rozwiniemy potencjalną rebelię?
Miejsce akcji: Panem (dystrykty i Kapitol)
Bohaterowie: wszyscy, przewijający się w przeciągu trwania trylogii Susanne Collins.
S A M O U C Z E K
Słowem wstępu:
Skupiając się na krótkiej historii świata, w którym rozgrywać będziemy naszą grę, należy wspomnieć o kilku ważnych rzeczach. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości. Na terenie dawnych Stanów Zjednoczonych istnieje teraz post apokaliptyczne państwo Panem, na czele którego stoi bezwzględny i przebiegły prezydent Snow
Skupiając się na krótkiej historii świata, w którym rozgrywać będziemy naszą grę, należy wspomnieć o kilku ważnych rzeczach. Akcja toczy się w niedalekiej przyszłości. Na terenie dawnych Stanów Zjednoczonych istnieje teraz post apokaliptyczne państwo Panem, na czele którego stoi bezwzględny i przebiegły prezydent Snow
Dystrykt - obszar specjalizujący się w produkcji/utrzymaniu określonego surowca/dziedziny gospodarki napędzającej rynek futurystycznego państwa. Każdy z dwunastu (niegdyś trzynastu) dystryktów zobowiązany jest do ciągłego i nieprzerwanego zaopatrywania Kapitolu w niezbędne materiały/produkty. Wiele lat temu dystryktu zbuntowały się i wszczęły rebelię, podczas której tłumnie ruszyły ku skąpanej w dostatku stolicy. Jak łatwo się jednak domyślić, bund stłumiono, zdmuchując jednocześnie trzynasty dystrykt z powierzchni ziemi. Pozostawionym przy życiu obywatelom, przyszło pogodzić się z ich losem. Tak przynajmniej głosi propaganda.
Kapitol - miasto - stolica. Bogactwo i dostatek przelewa się tutaj w każdej możliwej formie. Przywilej zamieszkania w tej części państwa przypada tylko najważniejszym urzędnikom i rodzinom z długowieczną tradycją. Obyczaje panujące tutaj pod wieloma względami stanowią niemal stuprocentowe przeciwieństwo tych typowych dla reszty kraju. Chirurgiczne modyfikowanie ciała i przyozdabianie go wszelkimi możliwymi sposobami to rzecz powszechna. Wymyślne budowle, wygląd i stroje mieszkańców sprawiają, że w oczach ludzi z dystryktów, uchodzą oni za jednostki osobliwe, czy wręcz dziwaczne. Jest to miejsce, do którego pospolity obywatel Panem nie ma dostępu. (Na potrzeby bloga znieśliśmy jednak bezwzględny zakaz przemieszczania się ludzi zarówno między dystryktami, jak i Kapitolem).
Dożynki - organizowane dokładnie rok w rok. Uczestnictwo w nich jest obowiązkowe. Podczas ich trwania, każde dziecko w danym dystrykcie, którego wiek mieści się w granicy 12-18 lat, zobowiązane jest stawić się na placu głównym, gdzie starannie wybrany przedstawiciel Kapitolu, losuje po jednej dziewczynce i jednym chłopcu, wybierając ich na trybutów, zmuszonych wziąć udział w Głodowych Igrzyskach. Kiedy dziecko kończy 12 lat, jego imię (dokładnie raz) wpisywane jest na kartkę, która zostaje wrzucona do wielkiej, szklanej urny. Wraz z upływem każdego roku, kartek przybywa. Dzieci wywodzące się z rodzin dotkniętych biedą i głodem, mają większe szanse na trafienie na arenę, gdyż w zamian za pobranie racji żywnościowej, zwanej astragalem, godzą się na dodatkowy wpis. Takim sposobem, ubogi trzynastolatek może mieć ich więcej, niż osiemnastolatek, któremu widmo głodu nigdy nie zajrzało w oczy.
Głodowe Igrzyska - coroczny turniej organizowany przez władze Kapitolu. W świetle prawa jest to zadośćuczynienie za dawny bunt dystryktów. Precedens ten ma za zadanie brutalnie przypominać mieszkańcom Panem, że władza nigdy nie zostanie obalona, a każde przeciwstawienie się jej będzie surowo karane. Każdy dystrykt zobowiązany jest do przysłania na igrzyska jednego chłopca i jednej dziewczyny (co daje w sumie 24 trybutów), którzy po kilkudniowym, prowizorycznym przeszkoleniu i zaprezentowaniu się widowni, wysłani zostają na starannie przygotowaną arenę, gdzie zmuszeni są stoczyć bratobójczą walkę pod czujnym okiem kamer. Każdy ich krok jest śledzony i na bieżąco transmitowany w każdym zakamarku kraju. Wygrywa ostatnia osoba, która najdłużej utrzyma się przy życiu. W zamian za to, zostaje sowicie nagrodzona wszelkimi dobrami materialnymi. Ma prawo przenieść się także do tzw. Wioski Zwycięzców (specjalnie wygrodzonego terenu w każdym dystrykcie). Do dystryktu, z którego wywodzi się zwycięzca, przez okrągły rok napływają dostawy jedzenia i surowców, przez co jego mieszkańcy nie muszą martwić się ich ewentualnym brakiem.
I N F O R M A C J E D O D A T K O W E
Specjalizacje Dystryktów
Dystrykt 1 - najbogatszy i jeden z najbardziej szanowanych dystryktów Panem. Zajmuje się wydobywaniem i obrabianiem kamieni szlachetnych. Wytwarza produkty luksusowe. Ze względu na wysokie zarobki mieszkańców i dobre kontakty z Kapitolem, tutejsi trybuci pozwolić mogą sobie na szkolenie w ośrodku, co przyczynia się do ich częstych wygranych w Głodowych Igrzyskach.
Dystrykt 2 - jeden z największych i najbogatszych dystryktów. Cechuje się górzystym terenem. Gospodarka ukierunkowana jest głównie na wytwarzanie broni, wydobywanie kamienia oraz konstruowanie pociągów. Jako jedyny dostarcza jednostki na przeszkolenie w ramach służby, jako Strażnicy Pokoju. W Dwójce znajduje się elektrownia jądrowa. Podobnie, jak w Jedynce, tutaj również szkoli się dzieci w specjalistycznej walce, która ma pomóc im w pokonaniu reszty potencjalnych przeciwników.
Dystrykt 3 - mniej znaczący niż poprzednie, jednak równie przydatny w oczach władzy. Broń palna, wynalazki elektronicznie i samochody to główne z dziedzin przemysłu napędzających tutejszy rynek.
Dystrykt 4 - miejsce, w którym króluje rybołówstwo. Mieszkańcy tej części Panem są świetnymi rybakami zaopatrującymi kraj w odpowiednią ilość pożywienia morskiego pochodzenia. Wyrabia się tu także wszelkie produkty związane bezpośrednio z tą gałęzią przemysłu, jak np. haczyki, sieci i łodzie. Obywatele Czwórki w większości do perfekcji opanowali sztukę pływania, co w razie czego daje im ogromną przewagę nad mieszkańcami innych dystryktów, gdzie nie ma dostępu do otwartych zbiorników wodnych.
Dystrykt 5 - niewątpliwie biedniejszy od pozostałych, wymienionych wcześniej. Obszar nastawiony na pozyskiwanie dużych pokładów energii. Tutejsi mieszkańcy w większości pracują w elektrowniach.
Dystrykt 6 - króluje w dziedzinie wytwarzania różnych środków transportu (pociągi, samochody itp.), a także części i narzędzi potrzebnych do rozwijania tego rodzaju przemysłu.
Dystrykt 7 - mieszkańcy specjalizują się w pozyskiwaniu, magazynowaniu i obróbce drewna. W większości są świetnymi drwalami. Pochodzą stąd wszystkie artykuły papiernicze. Produkuje się tu dodatkowo wszelkie maszyny i narzędzie niezbędne do tego, jak siekiery i piły.
Dystrykt 8 - słynie z wyrobów włókienniczych. Prócz tych całkiem zwyczajnych, szyte są tu także odzienia dla Strażników Pokoju i innych służb mundurowych, działających na zlecenie Kapitolu. Ludzie masowo pracują w fabrykach, przy stanowiskach tekstylnych. Wytwarza się tutaj również wszelkie maszyny, igły i wszystkie, ogólnodostępne materiały jak jedwab, czy satyna.
Dystrykt 9 - mieszkańcy zajmują się różnorakim i szeroko pojmowanym przetwarzaniem zboża. Oprócz tego, pracują na targowiskach, a ich głównym źródłem utrzymania często stają się samodzielnie wyprodukowane (i sprzedane) artykuły spożywcze.
Dystrykt 10 - nastawiony głównie na hodowlę zwierząt gospodarskich i wyroby z nich powstające. Ludzie pracują głównie na stanowiskach rzeźników, mleczarzy, czy weterynarzy. Do najważniejszych produktów pochodzących z tej części kraju, należą między innymi mięsa, skóry, narzędzia i maszyny gospodarcze itp.
Dystrykt 11 - bardzo duży obszar, jedna z najbiedniejszych części Panem. Rozwija się tu głównie sadownictwo, uprawa pól, zbóż i pozostałych roślin. Do pracy często angażuje się już bardzo małe dzieci. Całość ogrodzona jest szczelnym płotem pod napięciem i wieżyczkami obserwacyjnymi. Z relacji Rue w pierwszej części trylogii, dowiadujemy się, że tutejsi Strażnicy Pokoju uchodzą za najbardziej surowych i nie są zbyt przychylnie nastawieni do mieszkańców dystryktu, a każde, najmniejsze nawet przewinienie jest bezwzględnie karane.
Dystrykt 12 - dzielnica uchodząca za najuboższą. Główną gałęzią przemysłową jest tutaj górnictwo. Mieszkańcy nastawieni są na wydobycie węgla. W kopalniach pracuje zdecydowana większość mężczyzn i część sprawniejszych fizycznie kobiet. Panująca bieda odciska piętno zarówno na wybieranych trybutach, którzy z góry skazywani są na szybką porażkę, jak i na pozostałych obywatelach. By nie przymierać głodem, ludzie często uciekają się do łamania praw (nawet mimo widma czekających ich kar) - wyprawiają się na polowania, bądź handlują na nielegalnym rynku.
Dystrykt 13 - oficjalnie nie istnieje. Ludzie, którym udało się przeżyć oblężenie i próbę definitywnego zniszczenia tego obrębu, zmuszeni byli zejść do podziemi. Mimo kłamliwej propagandy, wpajanej przez Kapitol reszcie dystryktów, Trzynastka przetrwała i szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą. Niewielu zdaje sobie sprawę z istnienia tego dytryktu. Ludzie, którzy to wiedzą, ściągają z innych rejonów, w tajemnicy, by pomóc potencjalnym, odradzającym się rebeliantom, którzy póki co są zbyt słabi, by uderzyć. Kilkadziesiąt lat temu (przed wybuchem powstania) dystrykt ten słynął z licznych, ale niewielkich kopalni grafitu i pozyskiwaniem energii i broni jądrowej.
Zwycięzcy poszczególnych Głodowych Igrzysk
(dzięki uprzejmości wspaniałej autorki Hope/Haymitcha/Raelynn)
- 7 Głodowe Igrzyska - Nathaniel Whimall (Dystrykt 12)
- 8 Głodowe Igrzyska - Nicolas McAvis (Dystrykt 1)
- 9 Głodowe Igrzyska - Elena Jonhson (Dystrykt 1)*
- 10 Głodowe Igrzyska -
- 11 Głodowe Igrzyska - Mags (Dystrykt 4)* (około 80 lat)
- 12 Głodowe Igrzyska -
- 13 Głodowe Igrzyska -
- 14 Głodowe Igrzyska -
- 15 Głodowe Igrzyska -
- 16 Głodowe Igrzyska -
- 17 Głodowe Igrzyska -
- 18 Głodowe Igrzyska -
- 19 Głodowe Igrzyska - Woof (Dystrykt 8)*
- 20 Głodowe Igrzyska -
- 21 Głodowe Igrzyska -
- 22 Głodowe Igrzyska - Bramm McGrane (Dystrykt 6)*
- 23 Głodowe Igrzyska -
- 24 Głodowe Igrzyska -
- 25 Głodowe Igrzyska -
- 26 Głodowe Igrzyska - Felix (Dystrykt 5)
- 27 Głodowe Igrzyska - Seeder (Dystrykt 11)*
- 28 Głodowe Igrzyska -
- 29 Głodowe Igrzyska -
- 30 Głodowe Igrzyska -
- 31 Głodowe Igrzyska -
- 32 Głodowe Igrzyska -
- 33 Głodowe Igrzyska -
- 34 Głodowe Igrzyska -
- 35 Głodowe Igrzyska -
- 36 Głodowe Igrzyska -
- 37 Głodowe Igrzyska - Kyrene Davis (Dystrykt 9)*
- 38 Głodowe Igrzyska -
- 39 Głodowe Igrzyska -
- 40 Głodowe Igrzyska -
- 41 Głodowe Igrzyska -
- 42 Głodowe Igrzyska -
- 43 Głodowe Igrzyska -
- 44 Głodowe Igrzyska - Marcus (Dystrykt 1)*
- 45 Głodowe Igrzyska - Chaff (Dystrykt 11)*
- 46 Głodowe Igrzyska - Lucas Farley (Dystrykt 5)*
- 47 Głodowe Igrzyska - Brutus (Dystrykt 2)*
- 48 Głodowe Igrzyska - Shelly Macaulay (Dystrykt 5)*
- 49 Głodowe Igrzyska - Olette Huff (Dystrykt 6)*
- 50 Głodowe Igrzyska - Haymitch Abernathy (Dystrykt 12)
- 51 Głodowe Igrzyska - Tarquin Robbins (Dystrykt 9)*
- 52 Głodowe Igrzyska - Beetee (Dystrykt 3)*
- 53 Głodowe Igrzyska -
- 54 Głodowe Igrzyska - Lyme (Dystrykt 2)*
- 55 Głodowe Igrzyska - Wiress (Dystrykt 3)*
- 56 Głodowe Igrzyska - Lora McQuive (Dystrykt 10)*
- 57 Głodowe Igrzyska - Mark Redpath (Dystrykt 8)
- 58 Głodowe Igrzyska - Raelynn Howell (Dystrykt 8)
- 59 Głodowe Igrzyska - Elmeeria Nowlin (Dystrykt 9)*
- 60 Głodowe Igrzyska - Blight (Dystrykt 7)*
- 61 Głodowe Igrzyska - Cecelia (Dystrykt 8)*
- 62 Głodowe Igrzyska - Enobaria (Dystrykt 2)*
- 63 Głodowe Igrzyska - Cashmere (Dystrykt 1)*
- 64 Głodowe Igrzyska - Gloss (Dystrykt 1)*
- 65 Głodowe Igrzyska - Finnick Odair (Dystrykt 4)*
- 66 Głodowe Igrzyska - Emily Saws (Dystrykt 10)
- 67 Głodowe Igrzyska - Johanna Mason (Dystrykt 7)*
- 68 Głodowe Igrzyska -
- 69 Głodowe Igrzyska - Annabelle Jackson (Dystrykt 5)
- 70 Głodowe Igrzyska - Annie Cresta (Dystrykt 4)*
- 71 Głodowe Igrzyska - Jack Monner (Dystrykt 10)*
- 72 Głodowe Igrzyska - Eliot Barthes (Dystrykt 5)*
- 73 Głodowe Igrzyska - zajęte (Dystrykt 7)
* - postać kanoniczna/wolna, którą można przejąć i po swojemu wykreować.
Pogrubiona czcionka - postać funkcjonująca na blogu.
Kursywa - postać nie żyje.
Pogrubiona czcionka - postać funkcjonująca na blogu.
Kursywa - postać nie żyje.
[ B U D O W A ]
D o d a t k o w o...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz